Naj vaša ideja vzame sapo ...
Stvari (in ljudje) pogosto niso takšne, kot je videti na prvi pogled.
Ko sem bila še srednješolka, smo imeli doma čudovitega zlatega prinašalca Bena. Bil je najbolj prijazen in dobrodušen kuža na svetu, vse dokler ...
Nekega večera je po dolgem potepu Ben zacvilil pred vrati in ko smo jih
odprli, smo zgroženi ostrmeli: v gobcu je imel najljubšega zajčka sosedovega šestletnega Mihca. Zajček je bil mrtev. Vsi smo vedeli, kako imajo sosedje
radi tega zajčka in takoj smo pomislili, da ga je zadavil Ben. Kaj storiti?
Brat je našel elegantno rešitev: hitro je vzel zajčka in ga previdno in skrivaj položil pred sosedova vrata. Še sreča, da je bila tema.
Naslednje jutro smo zaslišali glasne sosede na dvorišču: "Le kako je to mogoče? Naš ubogi zajček, ki je včeraj nenadoma poginil in smo ga zakopali na vrt, se je vrnil. Ne moremo verjeti!" Skupaj s sosedi smo se čudili.
Stvari so včasih res čisto drugačne, kot so videti na prvi pogled.
Ljudje imamo radi dobre zgodbe z nenadnimi preobrati (ne le v filmih in komedijah). Take so tudi dobre ideje - pridejo nepričakovano. Nadvse uporabne so pri nastopanju in vplivanju.
Omenjena zgodba nas preseneti in tako delujejo tudi dobre ideje:
- preprosto: povedo nekaj, kar je enostavno in jasno;
- nepričakovano: vsebujejo presenečenje, preobrat, s čimer zbudjo radovednost in pritegnejo pozornost;
- konkretno: povezano s tem, kar vidimo, slišimo in občutimo;
- verjetno/kredibilno: lahko preverimo s svojo izkušnjo, ker se je verjetno zgodilo tudi že nam;
- čustveno: ob njej se nam zasvetijo oči, se zamislimo ali si rečemo "Aha!"
Zgodbe so globoko povezane s človeško nevrologijo in z našim notranjim "zbiralnikom" idej, zato prepričajte z zgodbo. Metafore so globlja komunikacija z nezavednim, zato včasih namesto z neposrednimi pozivi k akciji, opozorili ali navodili zlezite poslušalcem pod kožo drugače: POVEJTE Z ZGODBO!
Stvari (in ljudje) pogosto niso takšne, kot je videti na prvi pogled.
Ko sem bila še srednješolka, smo imeli doma čudovitega zlatega prinašalca Bena. Bil je najbolj prijazen in dobrodušen kuža na svetu, vse dokler ...
Nekega večera je po dolgem potepu Ben zacvilil pred vrati in ko smo jih
odprli, smo zgroženi ostrmeli: v gobcu je imel najljubšega zajčka sosedovega šestletnega Mihca. Zajček je bil mrtev. Vsi smo vedeli, kako imajo sosedje
radi tega zajčka in takoj smo pomislili, da ga je zadavil Ben. Kaj storiti?
Brat je našel elegantno rešitev: hitro je vzel zajčka in ga previdno in skrivaj položil pred sosedova vrata. Še sreča, da je bila tema.
Naslednje jutro smo zaslišali glasne sosede na dvorišču: "Le kako je to mogoče? Naš ubogi zajček, ki je včeraj nenadoma poginil in smo ga zakopali na vrt, se je vrnil. Ne moremo verjeti!" Skupaj s sosedi smo se čudili.
Stvari so včasih res čisto drugačne, kot so videti na prvi pogled.
Ljudje imamo radi dobre zgodbe z nenadnimi preobrati (ne le v filmih in komedijah). Take so tudi dobre ideje - pridejo nepričakovano. Nadvse uporabne so pri nastopanju in vplivanju.
Omenjena zgodba nas preseneti in tako delujejo tudi dobre ideje:
- preprosto: povedo nekaj, kar je enostavno in jasno;
- nepričakovano: vsebujejo presenečenje, preobrat, s čimer zbudjo radovednost in pritegnejo pozornost;
- konkretno: povezano s tem, kar vidimo, slišimo in občutimo;
- verjetno/kredibilno: lahko preverimo s svojo izkušnjo, ker se je verjetno zgodilo tudi že nam;
- čustveno: ob njej se nam zasvetijo oči, se zamislimo ali si rečemo "Aha!"
Zgodbe so globoko povezane s človeško nevrologijo in z našim notranjim "zbiralnikom" idej, zato prepričajte z zgodbo. Metafore so globlja komunikacija z nezavednim, zato včasih namesto z neposrednimi pozivi k akciji, opozorili ali navodili zlezite poslušalcem pod kožo drugače: POVEJTE Z ZGODBO!